Re: Jak przekonać 3-latka do EEG?
Bez kategorii / 7 sierpnia 2012

nie miej nawet oporow przed drobna nagroda. Moj syn mial EEG kilkanascie razy, 3 razy 24 godzinne w szpitalu i powiem ci szczerze, nie, nie jest to mozliwe zebys polubownie to zalatwila z dzieckiem Powiedz mu szczerze ze idzie na badanie,ze bedziesz przy nim, popros aby wytlumaczono mu jeszcze raz co bedzie sie dzialo. Przy okazji EEG syna, widzialam pewnie 100 dzieci , ktore mialy zakladane „kabelki” i nie ma sily aby 3 latek wspolpracowal, nie spodziewaj sie tego, ale twoj spokoj i opanowanie moze zdzialac cuda. U nas maja takie „kaftany” na rzepy, moze nie jest to najprzyjemniejsza rzecz, ale gdy dziecko zrywa kabelki z glowy, nic z tego nie bedzie. Przy 24 godzinnych badaniach , dodatkowo uzywaja takiego mocnego kleju , ktory musi byc suszony wydmuchiwanym powietrzem z takiej maszyny. Halas jaki robi ta maszyna, moze byc powodem do stresu, sam klej tez nie pachnie fiolkami Dziecko moze ogladac sobie ulubiona bajke w czasie badania, moze to bedzie pomocne w jakis sposob.

brudzenie majtek u 5 latka
Bez kategorii / 20 lipca 2012

co moze być powodem tego, że 5 letni chłopiec co kilka dni/tygodni brudzi kupą majtki? problem zaczął się juz dwa lata temu po kilkudniowej biegunce. Pediatara stwierdziła, że to nawykowe i czekalismy jakiś czas az samo minie. W końcu zrobilismy badania krwi i moczu, kału na posiew, usg brzucha, ale nic nie wykazało. Po kilku miesiacach sporadycznych „wpadek” problem sie skończył, ale po jakims czasie znowu powrócił na kilka tygodni. Teraz znowu od kilku tygodni mamy powtórkę i co kilka dni majtki brudne. Syn nie ma przy tym zaparć tzn stolce nie są zbite, wypróznia się prawie codziennie, zwykle wieczorem. Wydaje mi się jednak, ze w dni kiedy majtki sa brudne wstrzymuje kupę, bo kiedy zauważę, że je pobrudził i każę iść zrobić kupe zawsze zrobi. Nie jest to przy tym dla niego bolesne czy nieprzyjemne. Dodam, ze synek czasem nadal w nocy się moczy. Jest przy tym pogodnym dzieckiem, chętnie chodzi do przedszkola. Sytuacja w domu też jest spokojna, nie sądzę, aby mógł cos w ten sposób „odreagowywać”. Zaczynam sie jednak coraz bardziej niepokoić. Do jakiego specjalisty powinnam sie udać, co ewentualnie wykluczyć?

Re: do mojarzeszow
Bez kategorii / 18 czerwca 2012

Idusia urodziła sie ze wzrostem 43 cm, wiec juz przy wypisie dowiedzialam sie, ze mam monitorowac. mierze ja od urodzenia co 3 miesiace i wykreslam krzywa. do endokrynologa poszlam od razu po bilansie 2 -latka (wzrost wtedy 78 cm) i od tej pory jestesmy pod opieka. badania z krwi (bylo tego cos ze 20 roznych testow) wyszly wlasciwie w normie, RTG nadgarstka pokazalo, ze wiek kostny spoznia sie o rok, usg brzucha i tarczycy w normie. czeka nas teraz nocne badanie wyrzutu hormonu wzrostu do krwi, niestety w warunkach szpitalnych. — MAJA i dzieci: ADI 2004 i IDA 2007

badania geologiczne gruntu pod budowę
Bez kategorii / 5 kwietnia 2012

Wiem, że bardzo potrzebne (nie chcę, żeby mi za 5 lat budynek siadał, ściany pękały i rozszczelniały się okna) tylko nie wiem gdzie szukać fachowca, nikt ze znajomych nie budował, a rodzina budowała dawno temu i takich badań nie robiła. Jak szukaliście geologa?

Re: KUPA NA BUCIE!
Bez kategorii / 10 marca 2012

budzik11 napisała: > Ja nie mam wprawdzie psa, za to dzieci wiedzą, że do chodzenia, jak sama nazwa > wskazuje, służy chodnik. Niezależnie od obecności/nieobecności kup po trawnikac > h nie chodzimy. Jednak istnieją takie parki w których chodzenie po trawniku nie jest zabronione. Co z tego skoro jest niemożliwe. A poza tym to mi się podoba Izraelskie podejście do tematu: www.wykop.pl/ramka/95097/badania-dna-w-walce-z-psimi-kupami/ — JoShiMa Na świecie nie ma innych zjawisk, poza zjawiskami fizycznymi.